CAUTĂ
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

Cum sa ai un magazin online legal

Magazinele online sunt la mare cautare in acest moment pe piata, iar daca detii sau vrei sa iti deschizi un magazin online, iti recomandam sa tii cont de anumite reglementari legale, pentru a evita eventuale amenzi.

Asadar, in cele ce urmeaza, vom detalia pasii necesari pentru deschiderea unui magazin online care sa indeplineasca toate reglementarile legale.

Infiintarea unei societati si autorizarea codului CAEN pentru comert online

Pentru credibilitate in fata potentialilor clienti, iti recomandam sa infiintezi o firma SRL sau SRL-D (mai multe informatii despre avantajele SRL-D-ului gasesti aici, iar detalii despre infiintare, aici).
In ceea ce priveste codurile CAEN necesare, pentru a comercializa online este nevoie sa ai si codul CAEN 4791 – Comert cu amanuntul prin intermediul caselor de comenzi sau prin Internet, folosit pentru orice prudus si/sau serviciu vei vinde prin intermediul magazinului online. Este bine sa ai acest cod CAEN inca de la inceput daca ai gandit afacerea ca fiind una online, insa daca este vrei sa il adaugi ulterior, se poate face acest demers urmand pasii de aici.
De asemenea, si in cazul comercializarii online este bine sa tii cont de necesitatea unui depozit pentru produsele pe care le oferi pe piata. De aceea, iti recomandam sa ai printre codurile CAEN de activitate si codul CAEN 5210 – Depozitari si codul CAEN 5224 – Manipulari, precum si sa discuti cu un contabil si la Registrul Comertului pentru indrumari si confirmari (acest lucru te-ar putea scuti de costuri suplimentare cu adaugarea unor coduri CAEN.

Obtinerea de autorizatii – daca este cazul

In functie de produsele pe care doresti sa le comercializezi online, trebuie sa ai in vedere si aprobarile si autorizarile necesare pentru produse alimentare, spre exemplu, medicamente sau produse naturiste, cosmetice etc, pentru care este necesara obtinerea, in prealabil, de aprobari de la Ministerul Sanatatii sau de la alte institutii vizate, obtinerea unor certificate de conformitate sau garantie etc.

Crearea magazinului online

Odata ce ai obtinut certificatul de inregistrare de la Registrul Comertului si ai codul CAEN 4791, poti demara procesul de realizare a magazinului online. Schematic, pasii sunt urmatorii:
• Achizitia domeniului web (www.numelesiteuluitau.ro/com/org/info)
• Achizitia serviciilor de hosting pentru site
• Realizarea propriu-zisa a site-ului – Acest lucru se poate realiza de catre o persoana/firma specializata pe acest domeniu, sau chiar de catre tine, prin intermediul unor platforme special create care iti pun la dispozitie toate instrumentele necesare (un exemplu ar fi platforma WordPress).
• Implementarea unui modul de plata – in cazul in care doresti ca viitorii tai clienti sa poata face plati online, este necesar sa colaborezi cu o firma specializata care sa asigure functionalitatea sistemului de plata online si, bineinteles, securitatea informatiilor clientilor.

Afisarea unor informatii obligatorii

Tinand cont de faptul ca interactiunea dintre firma ta si clienti este virtuala in cazul unui magazin online, reglementarile legale prevad ca site-ul sa puna la dispozitia vizitatorilor si clientilor, urmatoarele informatii:
Datele de identificare ale firmei: Numele societatii, codul unic de inregistrare, numarul de inregistrare la Registrul Comertului, adresa sediului social, valoarea capitalului social.
Datele de contact ale firmei: e-mail, telefon etc.
Pretul pentru produsele si/sau serviciile oferite
Termeni si conditii – aceasta sectiune este una de foarte mare importanta deoarece reprezinta, de fapt, contractul general intre societate si client. Intrucat prin comertul online se doreste eficientizarea procesului de cumparare, nu este nevoie de incheierea unui contract cu fiecare client in parte, ci sa te asiguri ca termenii si conditiile sunt agreate de catre client in momentul in care plaseaza comanda (spre exemplu, prin bifa unei casute ce pune la dispozitie spre consultare termenii contractuali generali, inainte de a plasa comanda online). Astfel, este bine ca aceasta sectiune de termeni si conditii sa fie realizata/verificata de catre un jurist datorita caracterului sau legal, de contract, si sa cuprinda cel putin urmatoarele informatii:
– Definirea unor termeni
– Datele de identificare si de contact ale firmei
– Informatii despre produsele/serviciile comercializate pe site, inclusiv pretul aferent
– Drepturile si obligatiile celor doua parti (vanzatorul, respectiv cumparatorul)
– Modalitatea de comanda
– Politica de facturare si de plata
– Politica de livrare
– Politica de garantare si returnare
– Alte aspecte in functie de specificul afacerii (spre exemplu limitarea responsabilitatii societatii in anumite situatii, politica promotiilor etc).
Politica de confidentialitate cu privire la prelucrarea datelor ce au caracter personal si libera circulatie a acestor date – este important sa ii comunici clientului scopul pentru care ii soliciti anumite date personale, precum si modul de a le gestiona si prelucra.
Politica de informare pentru Cookie-uri – Reprezentantii Autoritatii Nationale de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal recomanda sa nu se trimita mesaje promotionale pentru care utilizatorii nu si-au oferit acceptul, pentru a se evita eventuale sesizari la Protectia Consumatorului.
• Link catre ANPC (Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor) pe prima pagina a site-ului.
• Link catre platforma SOL – Solutionarea Online a Litigiilor, pe prima pagina a site-ului. Acest link este obligatoriu incepand cu 15 februarie 2016 pentru toate site-urile de comert online, ca urmare a unor prevederi aprobate la nivelul UE. Scopul acestei platforme este de a solutiona online litigiile intre comercianti si consumatori in cazul in care exista reclamatii in legatura cu o achizitie online efectuata. Platforma este, asadar, un instrument de solutionare alternativa a litigiilor, pentru a ajunge la o intelegere intre cele doua parti, solutia fiind, de regula, mai putin costisitoare si formala, si chiar mai rapida decat cele in instanta, spre exemplu.
• Daca activitatea desfasurata este supusa unui regim de autorizare, se vor publica pe site si datele de identificare ale competente (spre exemplu, Ministerul Sanatatii, Autoritatea de Protectie a Mediului etc).

Notificarea catre Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal – daca este cazul

Alaturi de achizitionarea de produse si servicii, magazinele online pot avea ca scopuri si: informarea utilizatorilor prin abonarea la newsletter, realizarea de sondaje si statistici etc; pentru acestea, se solicita date cu caracter personal (nume, e-mail, telefon, raspunsuri la chestionare etc), fapt pentru care, pana in decembrie 2015, era obligatoriu ca toti detinatorii de site-uri sa notifice acest lucru pe site-ul www.dataprotection.ro, completand online un formular. Aceasta obligativitate a fost eliminata, cu exceptia celor care solicita si prelucreaza date ce au caracter personal legate de:
– date privind originea rasiala sau etnica, de convingerile politice, religioase, filozofice ori de natura similara, de apartenenta sindicala sau starea de sanatate si viata sexuala (ex: sondaje si cercetare de piata, colectare donatii pentru persoane cu dizabilitati);
– date genetice si biometrice (ex: cercetare stiintifica);
– date care permit, direct sau indirect, localizarea geografica a persoanelor fizice prin mijloace de comunicatii electronice (ex: monitorizarea/securitatea persoanelor si/sau bunurilor publice/private prin utilizarea GPS-ului);
– date cu caracter personal ale minorilor efectuata prin intermediul internetului sau al mesageriei electronice (ex: publicarea rezultatelor la diferite concursuri scolare si extrascolare, utilizarea catalogului on-line);
– si alte exceptii pentru care este obligatorie notificarea la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, le gasiti aici.

Atentie! Lipsa notificarii la Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal pentru site-urile care prelucreaza date ce au caracter personal conform listei de exceptii, poate atrage amenzi cu valori cuprinse intre 1.000 – 50.000 lei, iar lipsa link-ului catre platforma SOL, amenzi cuprinse intre 2.000 – 5.000 lei.

Alte informatii utile

Casa de marcat – obligatorie sau nu? 

Conform legislatiei in vigoare, este obligatoriu sa se emita bon fiscal persoanelor fizice care platesc cu bani lichizi. In cazul in care incasarile se realizeaza prin: transfer bancar, plata online cu cardul prin intermediul unui procesator de carduri sau prin intermediul unei firme de curierat ce emite o chitanta pe baza facturii emisa de societatea ta, nu ai nevoie de casa de marcat. Nu uita insa ca persoanelor juridice care platesc cu numerar, se emite factura, insotita de chitanta.
Astfel, casa de marcat este necesara doar in cazul unei vanzari catre o persoana fizica, ce doreste sa achite plata cash, direct catre voi (fara intermediar, ex: curierul).

Acestea sunt informatiile de baza de la care consideram ca trebuie sa pornesti atunci cand iti propui sa deschizi un magazin online. Bineinteles, in afara de acestea sunt si anumite aspecte legate de administrarea afacerii din punct de vedere financiar-contabil, strategia de management si de marketing etc, fapt pentru care iti recomandam sa pui pe hartie strategia business-ului tau pentru a avea o evidenta cat mai exacta a acestuia.

Speram ca informatiile de mai sus ti-au fost de folos!

Daca le consideri utile, da-ne, te rog un like si/sau share si pe Facebook pentru a ajuta cat mai multi antreprenori. De asemenea, daca ai nelamuriri sau vrei sa ne contactezi, scrie-ne sau suna-ne cu incredere folosind datele de contact.

Si nu uita:  Un magazin online legal reprezinta baza unei afaceri digitale de succes! 

Sursa imagine: www.negativespace.co

Dă un share pentru prietenii tăi Share on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email

Ți-a plăcut articolul sau vrei să afli informații suplimentare? Lasă-ne un comentariu!

Fii primul care ne lasă un comentariu!

avatar
term paper writing service reviews


Notă:

Vei primi în scurt timp la adresa de e-mail specificată mai sus un link către GHIDUL tău în format PDF!

Error: Please enter a valid email address

Error: Invalid email

Error: Please enter your first name

Error: Please enter your last name

Error: Please enter a username

Error: Please enter a password

Error: Please confirm your password

Error: Password and password confirmation do not match