Domeniul de activitate

Spălătorie/Vopsitorie auto

În contextul creșterii numărului de autoturisme în capitală și în țară, necesitatea serviciilor de spălătorie auto este tot mai ridicată. Dacă dorești să deschizi o spălătorie/vopsitorie auto, sunt necesare respectarea reglementărilor legale și obținerea autorizațiilor de funcționare, despre care vei găsi mai multe informații în rândurile de mai jos.

Menționam că obținerea autorizațiilor pentru spălătorii/vopsitorii auto presupune pregătirea unei documentații de complexitate medie, care poate fi întocmită chiar de antreprenor.

Un aspect important de care țin cont instituțiile publice este, spre exemplu, alegerea locației pentru spălătoria/vopsitorie auto, deoarece gradul de poluare fonică este destul de ridicat la acest tip de activitate. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) București recomandă ca spălătoriile să mențină o distanță de cel puțin 15 m de zonele locative, pentru a evita sesizări de deranjare a liniștii publice și implicit anularea autorizației de funcționare în condițiile nerespectării reglementărilor legale.

În ceea ce privește depunerea documentației la APM, menționăm că este aceeași procedură în București și Ilfov, indiferent de sectorul în care se găsește punctul de lucru. Așadar, autorizația de functionare pentru spălătorii sau vopsitorii auto privește îndeplinirea mai multor reguli.

În partea dreaptă a acestui articol puteți descărca pachetele de documente necesare pentru a obține autorizațiile de funcționare pentru vopsitorie/spălătorie auto în București, în funcție de sectorul în care vă desfășurați activitatea.

Ce cod CAEN are o spălătorie/vopsitorie auto?

Spălătoria/vopsitoria auto se încadrează în categoria activităților de servicii și are codul CAEN 4520 – Întreținerea și repararea autovehiculelor.

Ce autorizații sunt necesare?

  • Primul pas este autorizarea codului CAEN 4520 la Registrul Comerțului. Acest lucru se poate realiza încă de la înființarea societății, dar și ulterior, în cazul în care desfășurați o activitate nouă. Mai multe detalii despre autorizarea codului CAEN la Registrul Comerțului poți găsi aici.

În plus, pentru ca o spălătorie/vopsitorie auto să își poată desfășura activitatea, sunt necesare, în general, următoarele:

  • Autorizația de construcție și alte documente cu privire la construcția efectivă, în cazul în care se dorește construcția spațiului în care spălătoria/vospsitoria își va desfășura activitatea. Această autorizație se obține, de regulă, de la primăria în care este situat terenul și presupune un set de documente și de la alte firme sau instituții, după caz (firma de construcții, cadastru etc). Dacă îți dorești să pornești afacerea cât mai repede și fără a investi în construcția proprie, îți recomandăm să îți desfășori activitatea, pentru început, într-un spațiu închiriat, folosit anterior tot ca spălătorie auto, deoarece acest lucru te va scuti de cheltuirea multor bani la început (pe care i-ai putea investi in echipamente performante, spre exemplu), timp de așteptare a aprobărilor de la instituții publice, dar și de stres.
  • Autorizație de la Apele Române, mai precis de la Sistemul de Gospodărire a Apelor din localitatea în care se va desfășura activitatea, daca este cazul (această autorizație se solicită dacă spălătoria se aprovizionează cu apă din pânza freatică, adică propriul puț, prin foraj).
  • Autorizația de mediu, de la Agenția pentru Protecția Mediului, deoarece spălătoriile/vopsitoriile auto prezintă un grad de poluare pentru mediul înconjurător datorită soluțiilor de curățare/vopsire utilizate.
  • Autorizația de funcționare de la primărie, din localitatea/sectorul în care se va desfășura activitatea, dacă este cazul (nu toate primăriile solicită o astfel de autorizație).
  • Autorizația ISU (Inspectoratul pentru Situații de Urgență), precum și documentația de Protecție a Muncii, care se obține de la o firmă specializată din acest domeniu. Atenție! În ultima perioadă au existat reglementări importante cu privire la autorizația ISU, iar nerespectarea acesteia poate conduce la amenzi destul de mari.

Când trebuie solicitate autorizațiile și care este valabilitatea acestora?

  • Autorizarea codului CAEN 4520 la Registrul Comerțului pentru locația în care se va desfășura efectiv activitatea (la sediul social sau la punctul de lucru) se poate face încă de la înființarea societății sau ulterior, și este valabilă până la modificări ulterioare, dacă este cazul.
  • Autorizația de construcție și alte documente cu privire la construcția efectivă, se vor solicita după înființarea societății și după alegerea locației de construire. Valabilitatea documentelor diferă, de regulă, în funcție de instituțiile locale ce emit autorizațiile respective.
  • Autorizație de la Gospodărirea Apelor se solicită după ce se obține certificatul de urbanism, iar valabilitatea ei depinde de complexitatea proiectului. Documentația necesară se întocmește de o firmă certificată pe acest tip de documentație, de către Ministerul Mediului.
  • Autorizația de mediu, de la Agenția pentru Protecția Mediului, este obligatorie atât pentru desfășurarea activităților existente, cât și pentru începerea activităților noi. Autorizația se solicită pe baza unei documentații specifice, ulterior înființării societății, construirii/găsirii locației și dotării acesteia cu echipamentele necesare pentru a funcționa (inclusiv instalarea separatorului de hidrocarburi). Valabilitatea acesteia este de 5 ani; în cazul reînnoirii autorizației, acest lucru se face cu minimum 45 de zile inainte de expirarea celei existente.
  • Autorizația de funcționare de la primărie se solicită la începerea unei noi activități sau pentru o activitate deja existentă și este valabilă 1 anș prin urmare, este necesară reînnoirea acesteia.
  • Autorizația ISU , precum și documentația de Protecție a Muncii, se solicită după parcurgerea pașilor anteriori, însă se ține cont încă de când se contruiește/ găsește spațiul, de respectarea legislației în vigoare cu privire la situațiile de urgență și protecție a muncii.

Cât costă autorizațiile necesare?

  • Autorizarea codului CAEN 4520 la Registrul Comerțului – între 0 si 400 lei, în funcție de procedurile necesare a fi realizate la Registrul Comerțului. Mai multe detalii, găseșți aici.
  • Autorizația de construcție și alte documente cu privire la construcția efectivă – prețul total este proporțional cu nivelul de complexitate, precum și de nivelul impus de consiliile locale.
  • Autorizație de la Gospodărirea Apelor – depunerea documentației pentru această autorizație costă între 350 lei, de regulă, și 900 lei, în funcție de complexitatea proiectului.
  • Autorizația de mediu – costă 500 lei, iar dovada plății se va depune odată cu documentația pe baza căreia se solicită autorizația.
  • Autorizația de funcționare de la primărie – taxa diferă în funcție de localitate/sector. În București, la primăriile care emit o astfel de autorizație, taxa este, de regulă, 69 lei.
  • Autorizația ISU , precum și documentația de Protecție a Muncii – au costuri diferite, în funcție de complexitatea spațiului în care se va desfășura activitatea, numărul de angajați etc.

În cât timp se eliberează?

    Termenele de eliberare a autorizaţiilor necesare variază destul de mult, în funcție de fiecare autoritate publică ce reglementează acest lucru.

  • Autorizația de mediu se eliberează, conform legislației în vigoare, în maxim 90 de zile lucrătoare de la data depunerii documentaţiei complete, însă se poate prelungi în funcție de complexitatea activității. Cu toate acestea, se poate ca spălătoria să își desfășoare activitatea în baza unei declarații pe proprie răspundere până la momentul obținerii autorizației.
  • Autorizația de la primărie se eliberează în aproximativ 30 de zile lucrătoare de la depunerea dosarului de solicitare a acesteia.

De asemenea, pentru a desfășura această activitate, este necesară și încheierea unor contracte de prestări servicii sau vânzări de bunuri, spre exemplu:
– contract cu o firmă de salubritate;
– contract cu furnizori de produse de curățire, de preferat produse nepoluante,biodegradabile.

Sperăm că cele de mai sus ți-au fost de folos, iar pentru antreprenorii care vor să își deschidă o astfel de afacere în București, prezentăm și harta instituțiilor care eliberează autorizațiile menționate anterior.

12953124_1179887658697462_1404683570_o (3)

Dă un share pentru prietenii tăi Share on Facebook
Facebook
3Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email