Autorizația ISU este una din cele mai importante autorizații necesare unei afaceri deoarece ea certifică îndeplinirea normelor de securitate în cazuri de urgență.
Totuși, obținerea autorizației ISU nu este obligatorie pentru toate tipurile de activități, fapt pentru care este bine să verifici dacă această autorizație este sau nu necesară afacerii tale. Conform noilor prevederi legale care au intrat în vigoare în august 2016, Hotărârea nr. 571/2016 reglementează ce construcţii şi activități se supun autorizării privind securitatea la incendiu.
În rândurile următoare îți prezentăm sumarul acestei hotărâri.
În funcție de tipul clădirii, necesită avizare și autorizare ISU clădirile:
- Cu importanţă excepţională şi deosebită;
- Definite ca “înalte” sau “foarte înalte”;
- Locative colective, cu mai mult de 4 niveluri + mansarde;
- Sedii ale autorităţilor publice locale şi centrale, cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp;
- Lăcaşuri de cult şi spaţii de cazare aferente cu suprafața egală sau mai mare de 200 mp, excepție făcând casele parohiale, monahale, clopotnițele etc);
- Agrozootehnice sau agroindustriale cu suprafață egală sau mai mare de 600 mp, excepție făcând silozurilor metalice, depozitelor de furaje fibroase, serelor, solarelor, răsadniţelor şi ciupercăriilor;
- În care se depozitează butelii pentru gaze, cu excepția GPL;
- Civile subterane sau spaţii publice amenajate la subsolul, demisolul, în podul, ori pe acoperişul tip terasă al clădirilor civile, cu suprafața egală sau mai mare de 100 mp.
De asemenea, avizarea și autorizarea ISU sunt necesare și pentru spațiile cu următoarele destinații:
- Comerţ, cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp sau 200 mp daca spațiul se află în clădiri de locuit colective;
- Alimentaţie publică, cu suprafața egală sau mai mare de 200 mp;
- Birouri, financiar-bancară, asigurări şi burse, cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp;
- Îngrijire a sănătăţii cu spitalizare continuă – indiferent de suprafaţă; dispensare şi policlinici cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp;
- Învăţământ, supraveghere, îngrijire sau cazare/adăpostire a copiilor preşcolari, elevilor, studenţilor, bătrânilor, persoanelor cu dizabilităţi sau lipsite de adăpost, cu suprafață de peste 150 mp;
- Gară, autogară, metrou, cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp;
- Cultură, pentru spațiile ce depășesc 600 mp;
- Parcari cu peste 10 locuri;
- Centre de agrement cu piscine, servicii de relaxare și întreţinere corporală, activități recreative și sportive, cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp sau 200 mp daca spațiul se află în clădiri de locuit colective;
- Unitate de primire turistică, cu mai mult de 8 camere şi/sau 16 locuri, precum: pensiuni, moteluri, hosteluri, hoteluri, cabane turistice etc;
- Producţie sau depozitare, cu suprafața egală sau mai mare de 600 mp sau 200 mp daca spațiul se află în clădiri de locuit colective;
- Sportivă, cu minim 200 de locuri pe scaune în interior și cu minim 1000 de locuri pe scaune în aer liber;
- Temporară în aer liber cu minim 200 de locuri pe scaune pentru spectacole sau întruniri sau cu suprafață de minim 2500 mp pentru activități comerciale.
Astfel, dacă spațiul și destinația acestuia se regăsesc în cele de mai sus, ai nevoie de aviz/autorizație ISU, pentru care se depune o documentație mai complexă. Dacă spațiul și destinația acestuia nu se încadrează în cele de mai sus, în mod normal nu ai nevoie de o astfel de autorizație ISU.
Totuși, pentru a fi sigur de acest aspect, recomandarea noastră este să soliciți un punct de vedere oficial de la ISU, în scris, care confirmă acest lucru și care, în practica autorizațiilor, se numește “negație” și este un document pe care să te poți baza în cazul unui control din punct de vedere ISU. În plus, negația este necesară dacă soliciți acord/autorizație de funcționare de la Primărie deoarece primăriile emit autorizații doar pe baza unor răspunsuri oficiale de la alte instituții publice, printre care și ISU.
Poți consulta integral Hotărârea nr. 571/2016 aici.
Atenție! Lipsa necesității de a avea autorizație ISU nu înseamnă că nu trebuie pregătită documentația SSM (Securitate și Sănătatea în Muncă) și PSI (Protecția împotriva situațiilor de urgență) pentru locația în care îți desfășori activitatea. Aceste documentații pot fi pregătite de terțe părți, care oferă astfel de servicii specializate.
***
Sperăm că aceste informații îți sunt de folos, iar dacă ai nelămuriri sau vrei să te ajutăm cu întocmirea și depunerea documentației la instituțiile avizate, scrie-ne sau sună-ne cu încredere folosind datele de contact.
De asemenea, așteptăm feedback-ul tău și te invităm să ținem legătura pe viitor și pe Facebook 🙂
Sursă imagine: www.pexels.com
Ți-a plăcut articolul sau vrei să afli informații suplimentare? Lasă-ne un comentariu!
Fii primul care ne lasă un comentariu!