CAUTĂ
Generic filters
Exact matches only
Filter by Custom Post Type

10 lucruri de știut despre autorizația de la primărie (pentru alimentație publică)

Domeniul alimentației publice este unul în care mulți antreprenori își deschid afaceri, iar în această categorie intră restaurantele, pizzeriile, fast-food-urile, cofetăriile și patiseriile, cantinele, terasele, dar și cafenelele, ceainăriile, barurile și pub-urile.

Deoarece aceste activități presupun servirea de preparate alimentare și băuturi, ele sun stupuse unor reglementări ceva mai riguroase și numeroase din punct de vedere al autorizărilor. Astfel, dacă vrei să îți deschizi o astfel de afacere, este bine să știi că ai nevoie de obținerea mai multor autorizații, după caz:  autorizație de la DSV (Direcția de Sănătate Veterinară), DSP (Direcția de Sănătate Publică), autorizație de mediu și de securitate, precum și de autorizație de funcționare de la primărie, printre altele.

În rândurile următoare vrem să punctăm câteva dintre cele mai importante aspecte cu privire la autorizația de funcționare de la primărie și sperăm că îți va fi de folos în activitatea ta.

1.  Autorizația de funcționare de la primărie este obligatorie

Acest lucru înseamnă că, odată autorizate activitățile de alimentație publică la Registrul Comerțului pentru punctul de lucru (găsești aici mai multe informații despre această procedură), trebuie să îți pregătești și să depui documentația necesară la instituțiile avizate, printre care și la Primăria localității sau sectorului în care îți vei desfășura propriu-zis activitatea de alimentație publică.

2. Valabilitatea autorizației de funcționare este de 1 an

Dacă vrei să îți deschizi afacerea și depui documentația necesară la primărie în luna aprilie, spre exemplu, vei obține o autorizație de funcționare valabilă până la sfârșitul anului în curs, adică până la 31 decembrie. Uterior, pentru a avea autorizație pentru anul următor, se va face o prelungire de autorizație (detalii la #8).

3. Obținerea autorizației de la primărie presupune plata unei taxe anuale

Pentru autorizarea activităților de alimentație publică, primăriile stabilesc individual un cuantum al taxei, de regulă cuprins între 2000-4000 lei. Taxa se plătește integral, într-o singură tranșă, înainte de a depune solicitarea de autorizare, indiferent de perioada rămasă până la finalul anului în curs. Dacă depui actele în septembrie, vei plăti taxa integrală pentru autorizația anului respectiv, urmând ca pentru autorizația anului următor să plătești taxa integrală aferentă anului viitor.

4. Înainte de a depune documentația pentru autorizația de la primărie, ai nevoie să faci demersuri și la alte instituții

Dosarul pentru solicitarea autorizației de la primărie va conține și documente care să ateste fie că ai obținut autorizațiile de la alte instituții avizate, fie că ai depus solicitarea de autorizare la acele instituții, de la care vei primi un document oficial de înregistrare.  Astfel, înainte de a depune dosarul la primărie, nu uita să faci demersurile necesare la DSV, DSP, Autoritatea de Mediu, ISU și la alte instituții, după caz.

5. Necesitatea încheierii unui contract de salubritate cu o firmă care prestează astfel de servicii și care este autorizată de primărie

Copia acestui contract, ultima factură emisă, precum și chitanța de plată vor fi documente pe care le vei atașa la dosarul de obținerii autorizației de la primărie.

6. Dosarul prin care soliciți autorizația de funcționare de la primărie va conține aproximativ 20 de documente

Documentele necesare diferă într-o anumită măsură în funcție de localizarea spațiului în care se va desfășura activitatea (în zonă de blocuri, case etc), forma de deținere a spațiului (proprietate, închiriere, comodat etc), capacitatea locației. Orientativ, dosarul de solicitare a autorizației va conține, în copie sau în original, după caz:

  • Cerere de eliberare a autorizației
  • Dovada achitării taxei pentru eliberarea autorizației
  • Act de identificare a persoanei care depune documentația și/sau împuternicire
  • Actul constitutiv al societatii
  • Certificatul de înregistrare pentru societate (emis de Registrul Comerțului)
  • Certificat constatator pentru punctul de lucru (emis de Registrul Comerțului), unde se vor vedea codurile CAEN de alimentație publică, autorizate la acea locație
  • Certificat de înregistrare fiscala în termen de valabilitate (emis cu cel mult 30 de zile în urmă) și care să ateste că nu există datorii la bugetul local, precum și declarație de impunere (ambele de la DITL – Direcția de Impozite și Taxe Locale)
  • Acte de deținere și/sau proprietate a spațiului, precum și autorizația de construire
  • Autorizațiile sau actele care atestă înregistrarea solicitării de a obține autorizațiile de la DSP, DSV, Mediu, ISU etc.
  • Declarația privind clasificarea unității de alimentație publică
  • Acordul vecinilor/asociației de proprietari, în funcție de locația spațiului
  • Documentele care atestă colaborarea cu o firmă de salubritate.

Pentru a fi sigur de documentele necesare pentru această autorizație, îți recomandăm să consulți site-ul primăriei la care trebuie să faci demersurile, deoarece aceste proceduri pot fi ușor diferite de la o administrație locală la alta.

7. Termenul de răspuns/eliberare este de aproximativ 30 de zile

După depunerea documentației necesare, în următoarele 30 de zile, un inspector verifică dosarul și îți va solicita lămuriri, dacă e cazul, sau îți va elibera autorizația de funcționare de la primărie, valabilă până la sfârșitul anului. De asemenea, este nevoie ca autorizația să fie ridicată de la primărie sau, după caz, de la poliție (există sectoare în care partea de autorizări revine poliției de sector), în termen de 30 de zile de la data aprobării.

8.  Pentru prelungirea autorizației de funcționare, documentația se depune cu cel puțin 30 de zile înainte de expirarea celei actuale

Astfel, pentru prelungirea autorizatiei pentru anul următor, vei pregăti și depune solicitarea în anul curent. Pentru a se prelungi autorizația, sunt necesare, de regulă, cerere tipizată de solicitare, autorizația anterioară în original, precum și documente care să ateste că sunt păstrate condițiile de autorizare pentru acea locație.

9. Activitățile de alimentație publică sunt subiectul unor controale destul de frecvente

Poliția locală are printre responsabilități și controale frecvente la unitățile de alimentație publică. Astfel, în cazul sesizării unor nereguli, precum expirarea unor avize și autorizații, încălcarea normelor de protecție și igienă, nerespectarea orarului de funcționare etc., poate suspenda autorizația de funcționare până la remedierea problemelor. La abateri repetate, conform legii, poliția locală poate solicita chiar retragerea autorizației de funcționare.

10. În cazul în care dorești să închizi firma, trebuie să te prezinți la primărie în termen de 30 de zile de la închiderea activității, pentru  a se anula autorizația de funcționare

***

Sperăm că aceste informații îți sunt de folos, iar dacă ai nelămuriri sau vrei să te ajutăm cu întocmirea și depunerea documentației la instituțiile avizate, scrie-ne sau sună-ne cu încredere folosind datele de contact.

De asemenea, în cazul în care consideri utile aceste informații, te rugăm să ne lași un feedback mai jos și te invităm să ținem legătura pe viitor și pe pagina noastră de Facebook.

Îți mulțumim pentru citirea articolului! Pe curând! 🙂

Sursă imagine: www.pixabay.com

Dă un share pentru prietenii tăi Share on Facebook
Facebook
12Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on Google+
Google+
0Pin on Pinterest
Pinterest
0Email this to someone
email

Ți-a plăcut articolul sau vrei să afli informații suplimentare? Lasă-ne un comentariu!

1 Comentariu la "10 lucruri de știut despre autorizația de la primărie (pentru alimentație publică)"

avatar
pay someone to write my term paper


Notă:

Vei primi în scurt timp la adresa de e-mail specificată mai sus un link către GHIDUL tău în format PDF!

Error: Please enter a valid email address

Error: Invalid email

Error: Please enter your first name

Error: Please enter your last name

Error: Please enter a username

Error: Please enter a password

Error: Please confirm your password

Error: Password and password confirmation do not match